Kurs doskonalący „Mój warsztat teatralny” 2019
Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu oraz Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu zapraszają wszystkich nauczycieli zainteresowanych edukacją uczniów przez teatr do udziału w kursie doskonalącym
„Mój warsztat teatralny”.
Zajęcia w formie warsztatów realizowane będą od października 2019 w ustalone weekendy. Warsztaty odbywać się będą na Małej i Dużej Scenie Teatru w Elblągu, ul. Teatralna 11. Łącznie odbędzie się 9 sesji sobotnio-niedzielnych w wymiarze 90 godzin.
Pierwsze sesje odbędą się w terminach:
I sesja 26-27 X 2019, godz. 10.00 – 15.00
II sesja 16-17 XI 2019, godz. 10.00 – 15.00
III sesja 14-15 XII 2019, godz. 10.00 – 15.00
kolejne spotkania odbędą się: 11-12.01.2020 (prowadzi Aleksandra Wojtysiak), 25-26.01.2020 (prowadzi Teresa Suchodolska), 22-23.02.2020 (prowadzi Irena Adamiak), 07-08.03.2020 (prowadzi Elżbieta Dymiszkiewicz).
Odpłatność za całość Kursu wynosi 750 złotych (istnieje możliwość rozłożenia płatności na trzy raty). Wpłaty za Kurs przyjmuje Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu. Numer konta: Bank City Handlowy 20 1030 1218 0000 0000 9251 6016.
Koordynatorem kursu z ramienia Teatru jest Kamila Łyłka, tel. (55) 641 97 00 wew. 284, kom. 693 123 026. Kierownikiem kursu z ramienia W-MODN jest Marlena Derlukiewicz, tel. 604 428 206.
W sprawach organizacyjnych proszę kontaktować się w Teatrze z Działem Literackim i Edukacji Teatralnej, tel. 55 6419700 wew. 284 lub 693 123 026 w godz. od 7:30 do 15:30.
Osoby zainteresowane prosimy o wypełnienie formularza
Link do formularza znajduje się również na stronie www.wmodn.elblag.pl
Program kursu
- ABC Teatru – prowadzący: Piotr Szejn (aktor – Teatr im. Aleksandra Sewruka
w Elblągu)
- Podstawowe przestrzenie sceniczne
- Gest, symbol, ruch
- Integracja w grupie poprzez formy teatralne
- Budowa etiud scenicznych na zadany temat
- Ekspresja ruchowa
- Świadomość ciała
- Teatr plastyczny – plastyka w Teatrze – prowadzący: Aleksandra Wojtysiak (aktorka – Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu)
- Animacja przedmiotu (materiał, folia, papier)
- Realizacja kostiumów z folii
- Realizacja kostiumów z gazet
- Realizacja kostiumów z szarego papieru
- Improwizacja i wariacje na temat improwizacji
- Pantomima i teatr ruchu – prowadzący: Piotr Boratyński (aktor – Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu)
- Rozgrzewka aktorska
- Plastyka i świadomość ciała
- Praca z rekwizytem którego nie ma
- Kontrapunkt
- Techniki relaksacyjne
- Głos – podstawowe narzędzie pracy scenicznej – prowadząca: Teresa Suchodolska (aktorka – Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu)
- Rozluźnianie mięśni
- Rozgrzewka aparatu mowy
- Oddechy i ćwiczenia z przeponą
- Dykcja i emisja głosu
- Techniki mówienia
- Zabawa tekstem literackim
- Drama jako metoda aktywnej pracy z uczniem – prowadząca: Irena Adamiak (aktorka – Teatr im Aleksandra Sewruka w Elblągu)
- Sytuacja wyjściowa
- Strategia dramy
- Techniki dramowe
- Inscenizacja a drama
- Planowanie i realizacja zajęć dramowych w grupie szkolnej
- Klaunada
- Interpretacja tekstu – prowadzący: Mirosław Siedler (aktor, reżyser, Dyrektor Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu)
- Poszukiwania repertuarowe – dobór tekstów
- Adaptacja tekstów literackich
- Znaczenie słowa w spektaklu
- Wiersz i proza
- Praca nad tekstem z zespołem amatorskim
- Praca z recytatorem
- Charakteryzacja – prowadząca: Ewa Sobolewska (charakteryzatorka – Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu)
- Sposoby scenicznego makijażu
- Postarzanie postaci
- Powiększanie i pomniejszanie oczu
- Korygowanie ust
- Charakteryzacja postaci bajkowych i fantastycznych
- Malowanie zarostów
- Scenografia w spektaklu szkolnym – prowadząca: Elżbieta Dymiszkiewicz (kierownik pracowni malarsko-butaforskiej – Teatr im. Aleksandra Sewruka
w Elblągu)
- Maski z bandażu gipsowego
- Marionetki z kartonów
- Kostium
- Rekwizyt – z czego wykonać?
- Przestrzeń – jak ją wypełnić?
- Oświetlenie
- Elementarne zadania aktorskie – prowadzący: Mirosław Siedler (aktor, reżyser, Dyrektor Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu)
- Wyobrażenia sceniczne
- Ożywianie i stop-klatka
- Postać sceniczna
- Realizacja etiud
- Improwizacja z tekstem
- Przedmiot partnerem