Jentl to historia młodej dziewczyny.
Jentl bardzo chce się uczyć.
W jej społeczności uczą się tylko mężczyźni.
Kobiety nie mogą studiować religii.
Jentl nie zgadza się z tym zakazem.
Chce spełnić swoje marzenie o nauce.
Jentl przebiera się za chłopaka.
Jentl ukrywa, że jest dziewczyną.
Dzięki temu może chodzić do jesziwy.
Jesziwa to szkoła religijna.
Do jesziwy chodzą tylko młodzi mężczyźni.
Uczą się tam religii.
Opowiadanie „Jentl” napisał Isaac Bashevis Singer.
Był on pisarzem.
Pochodził z Polski.
Dostał Nagrodę Nobla.
W spektaklu słychać modlitwę Kaddisz.
Kaddisz to modlitwa żydowska.
Tę modlitwę odmawiają tylko mężczyźni.
Modlitwa została nagrana.
Nagrała ją aktorka Anat Federshnider.
Aktorka pochodzi z Izraela.
warto dodać:
Żyd to osoba.
Żyd należy do narodu żydowskiego.
Naród żydowski istnieje od bardzo dawna.
Żydzi mają swoją religię.
Ta religia nazywa się judaizm.
Nie każdy Żyd jest osobą religijną.
Niektórzy Żydzi wierzą w Boga.
Inni Żydzi nie praktykują religii.
Żydzi mają swoją kulturę.
Mają też swoje tradycje.
Żydzi mieszkają w różnych krajach świata.
W przeszłości wielu Żydów mieszkało w Polsce.
Żydzi mówili różnymi językami.
Jednym z tych języków był jidysz.
Żyd to nie jest obraźliwe słowo.
Przeżyj sztukę całym sobą. Przyjdź na spektakl.
Już teraz sprawdź nasz kalendarz i dostępność biletów.


































