

Przedstawienie wyreżyserował Marcin Liber, kojarzony z nurtem teatru krytycznego, laureat wielu nagród za reżyserię, współpracujący z najbardziej znaczącymi scenami teatralnymi w Polsce, ze stołecznym Teatrem Dramatycznym, Teatrem Studio czy Teatrem Powszechnym. Autorem scenografii, kostiumów i reżyserem świateł jest Mirek Kaczmarek, absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, w 2012 roku nominowany do Paszportu Polityki w kategorii Teatr „za uprawianie zaawansowanej sztuki widzenia i myślenia za pomocą przestrzeni i obrazów teatralnych, za zmysł materialności i nierealności sceny”. Elektroniczną muzykę na żywo komponuje duet RSS B0YS, określający rozpiętość swoich inspiracji od „afrykańskich pustyń” po „eurotancbudy”
Na scenie spotykają się różne pokolenia Polaków. Pokolenie naszych dziadków i rodziców, których doświadczenia rzeźbiły ruchy płyt tektonicznych historii i przemian społecznych. Są medium, żywymi ogniwami łączącymi nas z minionym czasem. W ich prywatnych „historiach weselnych” odbijają się losy Polski i Polaków, a rodzinne mitologie stają się częścią wielkiej narracji historycznej. Pokolenie dwudziestolatków, których nie łączą doświadczenia wojen, strajków, spania na styropianie. To o nich mówią Millenialsi, pokolenie Y. Ważne dla nich daty określa nie historia, ale konsumpcja i popkultura – pierwsze portale społecznościowe, fast foody na ulicach, nowe narkotyki, coraz cieńsze laptopy, podróże bez paszportu, muzyka z całego świata w kieszeni spodni.
Są i ci najmłodsi. Co ukształtuje ich doświadczenia – tego nie wiemy.
Co ten międzypokoleniowy dialog z Wyspiańskim, seans zbiorowej pamięci, powie nam o nas samych i dzisiejszej Polsce?
Czego się boimy, wstydzimy, czego pragniemy?
– pisała o spektaklu jego dramaturg Magdalena Zaniewska.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury